- admin
- بدون نظر
- مطالب آموزشی
شیو های پخش تراکت
همانطور که گفتیم تراکتها بر روی کاغذ ها به ابعاد گوناگون که در ادامه شرح داده می شود، چاپ می گردند. باید گفت که تراکت تبلیغاتی دارای اندازه ثابت نمی باشد و می توان یک تراکت تبلیغاتی را در هر اندازه ای چاپ کرد تا هزینه چاپ آن کاهش پیدا کند، اما باید در نظر گرفت که فقط یک طرف برگه تراکت می بایست چاپ شود البته قانون خاصی هم نیست که عنوان کرده باشد که فقط یک سمت تراکت باید نوشته داشته باشد.
تراکت ها اصولاً در جاهایی مانند نمایشگاهها، ورودی مراکز تجاری و فروشِ پر رفت و آمد، مراسمهای مردمی و سمینارها و در کل در جاهای شلوغ که تعدادی از افراد گرد هم جمع آمده اند توزیع می شود.
تراکت ها می توانند تا شوند و یا در پاکت نامه قرار گیرند. تراکت تبلیغاتی می تواند با هر رنگی چاپ شود اما نکته مهم اینجاست که بهتر است همه صفحات آن و تمام صفحه رنگی باشد زیرا هدف اصلی تراکت تبلیغاتی جلب توجه برای مردم می باشد.
تراکت عمر کوتاهی دارد زیرا برای یک اتفاق خاص در یک زمان خاص اصولاً استفاده می شود، به همین دلیل نیازی نیست که کاغذی که برای تراکت مورد استفاده قرار می گیرد سنگین باشد اما خیلی بهتر است که کاغذی که برای تراکت استفاده می شود ضخیم باشد تا بتواند برای مدت طولانیتری دوام بیاورد و در حمل و نقل آسیب نبیند، البته این هم بستگی به اطلاعاتی دارد که روی تراکت چاپ می شود. شیوه های مختلفی برای پخش تراکت مورد استفاده قرار میگرد که عبارتند از
شاید برایتان مفید باشد : پخش تراکت در تهران
پخش تراکت لای درب منازل
در این شیوه از اجرا و توزیع اوراق تبلیغاتی که در اصل به عنوان یکی از متداوال ترین روش های پخش تراکت محسوب میشود،برگه های تراکت در لای درب قرار گرفته میشود ، و زمانیکه افراد وارد یا خارج از ساختمان ها میشوند ، با تراکت ها مواجه میشوند، این روش معایب و محاسن مختلفی دارد که از محاسن آن میتوان به پخش سریع و سراسری آن اشاره کرد و از معایبش هدر رفت حجم زیادی تراکت در نتیجه سهل انگاری تراکت پخش کن در زمان توزیع اشاره نمود.
پخش صندوق پستی
یکی دیگر از روش های پخش تراکت روش صندوق پستی است، در این سبک از توزع اوراق تبلیغاتی براساس تعداد صندوق پست هر ساختمان تراکت ها داخل آنها قرار داده میشود، این شیوه در برخی از محلات جنوبی تهران و حومه تهران با توجه به اینکه اکثر ساختمان ها از صندوق پستی برخوردار نیستند، توصیه نمیشود ، مزیت این شیوه این میباشد که از هدر رفت تراکت ها تا حدودی جلوگیری میشود، از مضرات این شیوه هم میتوان به این نکته اساسی که در خیلی از ساختمان ها سال تا سال کسی به سراغ چک کردن صندوق پستی نمیرود و شاید تا ماه ها تراکت در آن باقی بماند.
نصب تک چسب
یکی از شیو های به صرف و جذاب در پخش تراکت نصب بصورت تک چسب میباشد، در این شیوه تراکت ها با یک عدد چسب کاغذی بر روی دیوار نصب میشوند، مزیت فوق العاده ی این روش اینکه تا حدود زیادی از حجم دور ریزی تراکت ها کاسته میشود، و از معایب آن اینکه با توجه به تکچسب بودنش به راحتی کنده میشود.
نصب دو چسب
به جرات میتوان گفت که نصب دو چسب بهترین شیوه پخش تراکت میباشد، در این سبک از توزیع اوراق تبلیغاتی با دو چسب ، یکی در بالا و دیگری در پایین تراکت به بهترین شکل ممکن تراکت بر روی دیوار نصب میشود، مزیت این روش ماندگاری طولانی تر نسبت به سایر شیوه ها است، در این شیوه به راحتی میتوان اوراق تبلیغاتی در سطح معابر به وضوح دید و منجر به افزایش چشمگیر مشتری هر کسب کاری شد.
زیر برف پاکن ماشین
در این شیوه تراکت فقط زیر برف پاکن ماشین ها پارک شده در معابر و خیابان ها قرار داده میشود، صد البته با هماهنگی لازم با مدیریت پارکینگ های عمومی میتوان تراکت ها را در زیر برف پاکن های ماشین ها پارک شده در این اماکن هم قرار داد، مزیت این روش اینکه اگر بازار بالقوه شغل و کسب کارمان با راننده ها سر کار دارد ، بطور مثال اگر دمات خودرویی ارائه میدهیم این شیوه میتواند بعنوان یک راهکار عالی برای ترویج و تبلیغ شغل ما بشمار بیاید
توزیع دست به دست
توزیع دست به دست هم یکی دیگر از شیوه های تبلیغاتی بشمار می آید، در این شیوه تراکت ها بصورت چهره به چهره به افراد و اشخاص تحویل داده میشود، البته که در پخش دست به دست میتوان با تعیین بازار هدف و جنسیت آنها بصورت هدفمند نسبت به توزیع اوراق تبلیغاتی اقدام نمود.مزیت این شیوه از پخش اینکه تراکت ها بدست بازار مشخص و معینی که از قبل تعیین شده میرسد.
پخش در مراکز تجاری و اداری
در این سبک از پخش اوراق تبلیغاتی ، تراکت پخش کن فقط فقط وظیفه دارد تراکت ها بدست مغازه ها و شرکت ها و دفاتر اداری برساند، نحوه توزیع کاملا با شیوه پخش مسکونی متفاوت و متمایز میباشد، ظاهر و پوشش نیرو و همچنین داشتن روابط عمومی میتواند کمک شایان توجهی به بالا رفتن بازدهی این شیوه پخش برگه های تراکت ایفا نماید.
نصب آگهی استخدام
چسباندن آگهی استخدام یکی از مهمترین و حساس ترین کارها میباشد، که هر شغل و تجارتی مطمئن با آن مواجه خواهد شد، در این شیوه برای جذب نیرو مطلوب مشاغل و کسب و کارها اقدام به چاپ تراکت در ابعاد بزرگ تر از حد معمول مینمایند و در معابر و پیاده رو های شلوغ به دو شکل نصب با چسب کاغذی و یا اسپری مخصوص اقدام مینمایند. نصب آگهی استخدام معمولا اگر با دقت و نظم به اجرا برسد میتواند باعث شود در ظرف مدن بین یک هفته تا بیست روز کاری نسبت به جذب نیرو مد نظر نتایح مطلوب دریافت بشود.
پخش در شهرک های صنعتی
پخش تراکت در شهرک های صنعتی بسیار مورد توجه مشاغلی میباشد که بازار هدف ایشان در این محدوده در حال فعالیت اقتصادی هستند،شهرک های صنعتی مختلفی در تهران وجود دارد،که برای اجرا امور تبلیغاتی مناسب و مطلوب می باشد، شیوه ی که در پخش و توزیع برگ های تراکت در این محدوده مورد استفاده قرار گرفته میشود ، نصب تراکت با چسب کاغذی و یا اسپری است.
نصب لیبل بر روی کف پیاده رو
نصب لیبل برروی کف پیاده رو بدین شکل است که لیبل ها با فاصله معین و مشخصی بر روی کف پیاده رو نصب میکنند، این نوع اجرا بایستی با دقت و حساسیت خاصی انجام بپذیرد در عغیر اینصورت میتواند تبعات قانونی شختی را برای صاحب کسب و کار بهمراه داشته باشد، مزیت این شیوه تبلیغی ماندگاری طولانی مدت که بین یک هفته تا چهار هفته در تابستان و در فصول سرد سال بین یک هفته تا دو هفته میباشد.
پخش ترکیبی
پخش ترکیبی ادغامی از همه شیوه های نامبرده است ، در این شیوه به عبارتی ساده تر و روشن تر همه شیوه های پخش و توزیع تراکت بصورت همزمان به اجرا میرسد ، مزیت این شیوه فراگیر بودنش است ، که منجر به بازخورد بیشتر خواهد بود. صد البته شیو های متنوع دیگری هم وجود دارد که در زمان تبلیغات تراکتی مورد استفاده قرار گرفته میشود .