- admin
- بدون نظر
- مطالب آموزشی
بررسی پخش تراکت
پخش تراکت به اصطلاح ساده یعنی توزیع برگه های کاغذی که به در عرف به آنها تراکت گفته میشود، بهتر کمی درباره پخش و معنی و مفهوم آن صحبت به میان آوریم.پخش یعنی تقسیم، توزیع، متفرق، منتشر، نشر، پهن، گسترده، پاشیده، پراکنده ودر هر ضمینه کاربرد دارد و برخی از افراد و شرکت ها تحت عنوان دفاتر پخش درواقع رابط بین صاحبان مشاغل و افرادی هستند که درقبال درصدی ازفروش، کارپخش را انجام می دهند. البته درکشورهای صنعتی مانند آمریکا، بازاریابی جهانی نیز جز وظایف مهم شرکتهای پخش است که درایران این امر در حال رخ دادند هست .پخش برای هر کار و شغلی ممکن و مسیر میباشد .خب در ادامه موضوع بررسی پخش تراکت حال که با معنی پخش آشنا شدیم به مبحث تراکت بپردازیم تراکت به برگه های کاغذی گفته میشود که در اصل نوعی تبلیغات کاغذی بشمار می آید که با نیت و قصد توزیع گسترده چاپ و در فضاهای عمومی بین مردم پخش میشود.تراکتها گاهی روی در و دیوارها چسبانده میشوند و گاهی هم مستقیماً به داخل صندوق پست قرار داده میشود ، و برخی موارد بصورت حضوری به مردم تحویل داده میشود. اگر بخواهیم درباره تراکت بشتر توضیح بدهیم ، یک برگهای چاپ شده و تانشده است که برای خبر دادن به مردم برای اتفاق افتادن یک رویداد خاص یا سمینار یا معرفی محصول خاص استفاده میشود. تراکت تبلیغاتی بیانکننده خبری ساده یا پیامیست که به راحتی میتوان آن را منتقل کرد.صد البته اگر بخواهیم درباه ابعاد و سایز آنها صحبت به میان آوریم باید بگویم که تراکت سایز ثابتی ندارند و میتوان در هر سایزی طراحی تراکت تبلیغاتی را انجام داد. معمولاً تراکتهای تبلیغاتی یکرو طراحی و چاپ میشود ولی قابلیت این را دارد که دورو طراحی و چاپ شود. چاپ تراکت تبلیغاتی معمولاً بر روی کاغذی در سایز ۱۴٫۵ در ۲۱ انجام میشود و هزینه چاپ در این سایز بسیار پایین است.در مورد جنس کاغذی که برای چاپ تراکت استفاده میشود معمولاً از نوع های گلاسه، تحریر ،کرافت ، الوان می باشد و نیز چاپ روی تراکت میتواند تمام رنگی یا تنها از یک رنگ جهت چاپ استفاده شده باشد.کاربرد تراکت بیشترین کاربرد تراکت ها در زمینه آگاه سازی و تبلیغاتی است. اما به طور کلی این برگه ها برای معرفی یک موضوع به مخاطبین فعالیت داده میشود.
تاریخچه پخش تراکت
اگر بخواهیم درباره تاریخچه پخش تراکت بدانیم ، میبایستی قبل تر از آن درباره تاریخچه صنعت چاپ در جهان اطلاعاتی را کسب نمائیم .در گذشته ها بسیار دور قبل اینکه صنعتی به نام چاپ به وجود بیاید تمام کتب به صورت دست نویس برروی پوست حیوانات تکثیر می شدند. در اواخر قرون وسطی دیگر پوست و کاغذ پوستی جای خود را به کاغذ گیاهی داد.از قرن دوازدهم، غرب برای چاپ از قالب های چوبی حکاکی شده استفاده می کرد ولی در قرن پانزدهم دستگاهی ابداع شد که از جنس فلز بود و به صورت متحرک می توانست نسخه های متعددی از یک کتاب را با سرعت زیاد چاپ نماید. با اختراعات و ابتکاراتی که در صنعت چاپ در حال رخ دادن بود، چاپ تبلیغات بر روی کاغذها با طرحی ساده کم کم رونق گرفت بطوریکه در اواسط قرن بیستم چاپ و پخش تراکت به شکل های مختلف باعث رونق کسب کارها خرد و کلان شد .در ایران هم بعد از انقلاب مشروطه پخش تراکت در حوزه ها مختلف اعم از سیاسی و اقتصادی را در ایران رونق یافت .نوان یکی از شیو های متداوال در حوزه تبلیغات در ایران و جهان مورد استفاده قرار میگرد
تراکت چیست
پخش تراکت یعنی پخش و توزیع برگه های تبلیغاتی که به آن تراکت گفته میشود، حالا بیاییم درباره تراکت بدانیم، تراکت یک نوع ابزار تبلیغاتی است که معمولاً به صورت کاغذی تهیه میشود و اطلاعات مختلف در آن قرار میگیرد. این اوراق از طریق توزیع و یا نصب در مکانهای عمومی ، خصوصی یا اینکه ارسال به بازار هدف به منظور جذب توجه و انتقال اطلاعات استفاده میشوند. تراکتها معمولاً شامل متنهای متنوع و مختلف، عکسهای جذاب و شاید اطلاعات تخفیفی و گاها پیشنهادهای ویژه هستند.
در تراکتها، هدف نهایی ارتقاء محصول یا خدمات و همچنین اطلاعرسانی درباره یک کسب و کار و یا شرکت ،فعالیت خاص است. صد البته که در پخش تراکت طراحی تراکت باید جذاب و موثر باشد تا بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و اطلاعات را به شکل واضح و قابل درک منتقل کند. با استفاده از تصاویر رنگارنگ، خطوط مشخص و متنهای ساده و مفهوم، تراکتها میتوانند به عنوان یک ابزار موثر در راستای تبلیغات و اطلاعرسانی موثر باشند.
مشاغل و تجارت ها نیاز به تبلیغات دارند
حالا که با معنی واژه ها تراکت آشنا شدیم، بهتر میتوانیم درباره مقوله پخش تراکت صحبت کنیم، برای خیلی از مشاغل و تجارت ها که نیاز به تبلیغات دارند، به جرات توزیع و یا نصب برگه های تراکت میتواند بعنوان یک شیوه کاملا مطلوب بشمار بیاید، پخش و نصب برگه های کاغذی اگر با دقت و همچنین وسواس صورت بپذیرد ، در نتیجه میتواند موجبات افزایش چشمگیر و روز افزون مشتریان بشود، در هر منطقه و لوکیشنی که بخواهیم بر تعداد مشتریان خود بیفزائیم بی تردید با استفاده و کمک گرفتن از این شیوه باعث رونق روز افزون کسب و کار خود بشویم.پخش تراکت بعنوان یک راهکار اجرایی منطقی و اصولی علاوه بر افزایش مشتری و بهبود و رونق کسب و کار میتواند بعنوان یک شیوه جهت فراخوان های سیاسی و فرهنگی و ایضا اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد. در اینکه پخش و توزیع اوراق تبیلغاتی میتواند برای اهداف مختلف و متنوع مورد استفاده قرار بگیرد بخصوص در فراخوان ها هیچ جای شک و تردیدی نیست ، .پخش تراکت در هر فراخوانی چه اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی میتواند نقش لاینفک را ایفا کند، مطمئنا جذاب و شنیدنی باشد که تاریخچه آن اطلاعاتی را کسب نمائیم، حالا میخواهیم درباره انواع و اقسام تراکت توضیحات مفصلی را ارائه بدهیم.
تاثیر پخش تراکت بر بهبود کسب کار
حالا که با معنی واژه ها تراکت آشنا شدیم، بهتر میتوانیم درباره مقوله پخش تراکت صحبت کنیم، برای خیلی از مشاغل و تجارت ها که نیاز به تبلیغات دارند، به جرات توزیع و یا نصب برگه های تراکت میتواند بعنوان یک شیوه کاملا مطلوب بشمار بیاید، پخش و نصب برگه های کاغذی اگر با دقت و همچنین وسواس صورت بپذیرد ، در نتیجه میتواند موجبات افزایش چشمگیر و روز افزون مشتریان بشود، در هر منطقه و لوکیشنی که بخواهیم بر تعداد مشتریان خود بیفزائیم بی تردید با استفاده و کمک گرفتن از این شیوه باعث رونق روز افزون کسب و کار خود بشویم.پخش تراکت بعنوان یک راهکار اجرایی منطقی و اصولی علاوه بر افزایش مشتری و بهبود و رونق کسب و کار میتواند بعنوان یک شیوه جهت فراخوان های سیاسی و فرهنگی و ایضا اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد. در اینکه پخش و توزیع اوراق تبیلغاتی میتواند برای اهداف مختلف و متنوع مورد استفاده قرار بگیرد بخصوص در فراخوان ها هیچ جای شک و تردیدی نیست ، .پخش تراکت در هر فراخوانی چه اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی میتواند نقش لاینفک را ایفا کند.