پخش تراکت در شمال تهران یکی از لوکیشن های حساس و با اهمیت در حوزه تبلیغات میباشد،که اگر با وسواس و دقت خاصی صورت نگیرد، نه تنها نتیجه ی در بر نخواهد داشت در این مقاله بصورت موشکافانه به شیو های جدید در این منطقه خواهیم پرداخت.
پخش تراکت در شمال تهران برای چه مشاغلی مفید است؟
پخش تراکت در تهران آیا برای تمام مشاغل و اصناف میتواند مثمرثمر باشد . از جمعیت ساکت در شمال تهران حدود 250هزار نفر از ساکنان دارای درآمد بدون شغل هستند؛ یعنی کسانی که شغلی ندارند اما از طریق سود بانکی، اجاره املاک، ارث و… درآمد دارند و آنطور که آمارهای مرکز آمار از سال ١٣٩٥ نشان میدهد این افراد عموما ساکن مناطق یک و دو هستند.و از سوی دیگر بخش مهمی از افراد دارای درآمد بدون شغل، بازنشستگان هستند که منطقه ۲ از این نظر در تهران بخش مهمی از جمعیت را به خودش اختصاص داده و در حقیقت به یک سرای سالمندان بزرگ بدل شده است، اما نکته دیگر در این بررسی، توجه به محلههایی است که افراد در آن دارای درآمد بدون شغل هستند و بر این اساس مناطق «شهرک غرب»، «ایوانک» و «گاندی» پیشتازند.افراد دارای درآمد اما فاقد شغل، حالا مدتی است به پدیدهای در اقتصاد و جامعه ایران بدل شده است.و همین امر نشان میدهد که منطق شمالی تهران از لحاظ اقتصادی در شهر تهران و حتی ایران بعنوان یک لوکیشن عالی برای تبلیغات محصولات و خدمات محسوب میشودند. درحالیکه شهر تهران، بیست و پنجمین شهر پرجمعیت و بیست هفتمین شهر بزرگ جهان است. فلذا برای اینکه بدانیم برای چه مشاغلی پخش تراکت در شمال تهران مفید بایستی اطلاعات کافی درباره این محله داشته باشیم . مناطق شمالی تهران که به اصطلاح عامیانه بالاشهر شهر نامیده میشود، فاکتورهای متفاوتی برای ارزیابی مشاغلی که تمایل به تبلیغات تراکتی در این محله دارند وجود دارد
موقعیت جغرافیایی
تراکم جمعیت
ساختار شهر سازی اعم از مسکونی یا تجاری بودن
فرهنگ ساکنین
سواد و تحصیلات مردمان منطقه
استفاده از تکنولوژی روز و اینترنت
وجود امکانات رفاهی و آموزشی و درمانی و تفریحی
دسترسی آسان به ایستگاه های حمل و نقل عمومی
میزان امنیت منطقه
وجود زیبایی های بصری، شمال سرسبزی و تمیزی و…
نرخ بیکاری افراد مستقر در منطقه
بررسی ترافیک منطقه
پیش بینی رشد منطقه و تغییرات بازار
همین این عوامل در زمان طراحی و تدوین برنامه تبلیغاتی میتواند بسیار مهم تلقی شود ، که آیا کسب و کاری که قصد و تمایل به پخش تراکت در شمال تهران را داریم ، انجام دادنش منطقی و اصولی میباشد یا خیر؟ صد البته که بی تردید تمام بیزنس ها و کسب و کارهای محلی که در مناطق شمالی هستند ، بایستی نسبت به پخش و توزیع برگه های تراکت اقدامات لازم را مبذول داشته باشند.
پخش تراکت در شمال تهران چه محلاتی را شامل میشه
پخش تراکت در شمال تهران ، شامل محله های میشود که در ادامه بصورت دقیق به آنها اشاره خواهیم کرد .اولین و یکی از مهمترین محلات ، تجریش که جزو خوش آب و هواترین محلههاست و البته به دلیل قدمت دیرینهای که دارد محبوب و پرخاطره نیز هست.دسترسی محله تجریش به سایر نقاط تهران، از شرایط خوبی برخوردار است. ساکنین این محله برای رفت وآمد با وسایل نقلیه عمومی از خط یک مترو و خطوط بی آر تی بهره مند میشوند. در صورتی که افراد با ماشین شخصی تردد کنند میتوانند از اتوبانهای صدر و مدرس با دسترسی بالا به نقاط مختلف و مهم تهران برسند.بهترین نقاط تجریش برای خرید آپارتمان، خیابانهای خواجه نوری، تهرانی، فرقانی، بهار آزادی، دهقان، رضایی، هاله نام دارند.این محله از نظر امکانات آموزشی، درمانی، اداری، رفاهی نیز از شرایط خوبی برخوردار است به طوری که امورات زندگی ساکنان خود را اداره میکند و برای کسانی که قصد خرید آپارتمان دارند راه را هموار میکند. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر میتوانید به مقاله اختصاصی پخش تراکت در تجریش مراجعه کنید ،محله ی بعد که پخش تراکت در شمال تهران در آن مفید است محله نیاوران است
نیاوران
مطمئنا در زمان تصمیم گیری در انتخاب بهترین لوکیشن توزیع تراکت در محدوده شمال تهران نمیبایستی ، از محله نیاوران که یکی از برجستهترین و بهترین محلههای تهران است، نادیده گرفته شود. از جمله دلایل محبوبیت این محله، موقعیت جغرافیایی است که در شمال تهران، در منطقه 1 واقع شده است که بسیار خوش آب و هواست به این علت که در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. منطقه 1 به علت ارتفاع بیشتر ، سهم کمتری هم از آلودگی هوا دارد و حتی امروزه از لوکس ترین و باکلاس ترین نقاط شهر تهران است.خانههای محله نیاوران متشکل از خانههای ویلایی لوکس، برجها، پنتهاوسهای مدرن، ملک کلنگی و … است،
قلهک
محله دیگر که در زمان پخش تراکت در شمال تهران مورد توجه قرار میگرد . قلهک است این محله نیز یکی از محلههای مناطق شمال تهران است به همین جهت خانههای آن قیمتهای بالایی دارد. اگر شما قصد خرید خانه در قلهک را دارید باید با یک پس انداز نسبتا بالا اقدام کنید.ساکنین این محله به مراکز آموزشی(موسسات زبان و مدارس) ، درمانی(ساختمان پزشکان تهران و بیمارستان بزرگمهر)، مذهبی( مسجد جامع و مسجد اعظم)، تفریحی(بوستان خلیج فارس و محصل)(زمین فوتبال چالهرز) وبه انواع بانکها دسترسی بالایی دارند.از لحاظ دسترسی محله قلهک دارای وضعیت بسیار خوبی است. شما میتوانید برای رسیدن به نقاط مختلف تهران از مترو و BRT در خیابانهای شریعتی و کلاه دوز، یا از خطوط تاکسی استفاده کنید.
جماران
یکی از اولین و قدیمیترین محلههای شمال تهران جماران نام دارد. به دلیل قرار گرفتن این محله در دامنه جنوبی رشته کوه البرز، آب و هوای نسبتا سردی دارد. خیابانهای اصلی این محله، یاسر، حسین پور، سوده و … نام دارد.محله جماران فاقد ایستگاه مترو است، اما ساکنین محل، با تاکسیهای منطقه به راحتی میتوانند به ایستگاه مترو تجریش برسند. همچنین تنها خط اتوبوس در این محله هم به پایانه تجریش میرسد.درباره دسترسی به امکانات رفاهی ، آموزشی، تفریحی، ورزشی، درمانی و خدماتی این محله نیز، باید بگوییم که درصد رضایت ساکنین بالاست.
ازگل
این محله در قسمت شمال شرقی تهران قرار گرفته است. ساکنین آن به زمستانهای سرد این محله، در کنار خوش آب و هوایی و زیباییهای بصری آن اشاره کردند.قیمت خانه در این منطقه نسبت به محله های اعیان نشین تهران مناسب تر است ولی همچنان به علت قرار گرفتن در منطقه یک تهران از آپارتمان های مرکز و جنوب تهران خیلی بالاتر است.دسترسی این منطقه به سایر نقاط تهران، از طریق خطوط اتوبوسرانی و تاکسیهای خطی صورت میگیرد و نزدیکترین ایستگاه مترو به آن شهید محلاتی است.نزدیکی به بزرگراههای ارتش، امام علی و شهید بابایی نیز رفت و آمد را برای ساکنین آن آسان کرده است.امکانات رفاهی، خدماتی، تفریحی، آموزشی، ورزشی و … این محله در وضعیت خوبی قرار گرفته است.خیابانهای اصلی محله ازگل، خیابان نیروی زمینی، خیابان نوبهار، گلستان و … هستند که برای انتخاب خانه نیز پیشنهاد میشوند
مینی سیتی
پخش تراکت در شمال تهران در محلات مختلفی صورت میگرد که مینی سیتی فیکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران، محله مینی سیتی است. موقعیت جغرافیایی آن از همه طرف با دسترسی بالا امکان پذیر است. خط 3 مترو تهران به نام قائم در این منطقه ایستگاه دارد و دسترسی مناسبی را برای ساکنین این محل فراهم کرده است.قیمت مسکن در مینی سیتی ، نسبت به املاک مرکزی و جنوبی بسیار بالاست، علت آن هم موقعیت جغرافی و آب و هوای عالی و ترافیک سبک و تراکم کم آن است.، امنیت بالای این منطقه، تعداد فضای سبز بیشتر، وجود بافت مدرن و ویلایی، وجود مراکز آموزشی، فرهنگی، درمانی معتبر و نوساز نرخ معاملات را تغییر داده است.
سوهانک
یکی از محلههای منطقه یک و شمال شهر تهران سوهانک نام دارد که در گذشته دهکده ای بوده است. اما از سال 1342 ساخت و ساز مسکن در زمینهای آن رونق گرفت و هم اکنون از محلههای خوش آب هوا و نسبتا گرانی به حساب می آید.دسترسی محله سوهانک، از شرق به بزرگراه لشکری و جاده لواسان، از جنوب به بزرگراه ارتش، از سمت غرب به شهرک محلاتی( مینی سیتی) و از شمال به دامنه های جنوبی البرز ختم میشود. خط 3 مترو و خطوط اتوبوسرانی و تاکسیهای خطی نیز برای رفت و آمد آسان تر خدمت رسانی میکنند.سوهانک به برجهای بلند معروف شده است و افزایش قیمت آپارتمانها نیز نسبتا بیشتر شده است. متراژ آپارتمانها در این منطقه معمولا بالاتر از 100 متر است.خیابانهای اصلی این محله هم ، خیابان سلمان، خیابان درمانگاه و سوهانی نام دارند. در رابطه با مراکز ورزشی، آموزشی، فرهنگی، درمانی و مراکز خرید نیز در موقعیت مناسبی قرار دارد.
کامرانیه
پخش تراکت در شمال تهران ، میتواند موجب رونق گرفتن کسب ارهای که در این محدوده در حال فعالیت هستند بشود، کامرانیه جزء محلات شمال تهران که باتوجه به قدمت و همچنین سکونت افراد اعیان نشینی جزئ بهترین لوکیشن های پخش تراکت در شمال تهران محسوب میشود، به دلیل واقع شدن در دامنههای کوه البرز، دارای آب و هوای لطیف کوهستانی بوده و همچنین به علت باغات متعدد و کوچه باغهای به جا مانده از شمیران، هوای پاکیزه تری نسبت به سایر نقاط پایتخت دارد.بافت قسمت شمالی محله کامرانیه، به علت داشتن برج های مرتفع و سفارت خانه های آن، ساختار تجاری و اداری به خود گرفته است و بافت مسکونی این محله در جنب کامرانیه قرار گفته است.
دزاشیب
محله کبیری یا محله دزاشیب در شمال تهران قرار دارد. بافت این محله به علت قدمت آن اصالت خود را حفظ کرده است و عرض خیابانهای آن تغییری نکرده است. البته که مجتمع های مسکونی لوکس و گران قیمت در این محله رو به افزایش است. ساکنین این محله از لحاظ قشربندی اجتماعی، متوسط رو به بالا هستند.محله دزاشیب در رابطه با امکانات رفاهی، آموزشی، درمانی و حمل و نقل عمومی و زیبایی بصری در موقعیت مناسبی است.
الهیه
این محله اعیان نشین، لوکس و خوش آب و هوا در شمال شهر تهران قرار گرفته است. الهیه جزو محله های بزرگی است که وسعت زیادی از شهر را به خود اختصاص داده است. از خیابان اصلی آن میتوان به جردن، فرشته و تختی اشاره مستقیم داشت.یکی از مشکلات محله الهیه یکدست نبودن بافت آن است. تا قبل از سال 1372، مجوز ساخت ساختمان های بیش از دو طبقه داده نمیشد، به همین دلیل ساخت و سازهای نامنظم در ادوار مختلف شکل گرفت. در حال حاضر آپارتمان 35 طبقه و خانه ای ویلایی و یک طبقه در کوچه های این محله وجود دارد که باعث شده قیمت ملک در الهیه متغیر باشد.محله الهیه بسیار شلوغ و پرتردد است و برای رسیدن به مترو(مترو قیطریه و مترو صدر) یا بیآرتی باید از تاکسی های خطی استفاده کنید.
ولنجک
دیگر محله ی که برای تبلیغات و پخش تراکت در شمال تهران مناسب میباشد، ولنجک است،که در شمال شهر تهران و نزدیکی این محله به مترو تجریش امکان دسترسی خوبی برای تردد به سایر نقاط تهران را میدهد. .این محله از نظر انواع امکانات جایگاه بسیار خوبی دارد، از نظر مراکز درمانی، چندین ارگان دولتی و خصوصی برای رفع نیاز درمانی ضروری ساکنان وجود دارد. همچنین فضاهای طبیعی و بوستانهای معروف و خوش آب هوا در گوشه گوشه آن به چشم میخورد تا محیط تفریح و ورزش و بازی بچه ها فراهم باشد.
رستورانها و مراکز خرید و کافی شاپهای لوکس و با کیفیت در هر کوچه و خیابان میزبان خوبی برای افراد هستند.محله ولنجک از نظر امکانات آموزشی نیز غنی است: دانشگاههای معتبر، مدارس در مقاطع گوناگون و آموزشگاه های آزاد و عالی، مراکز مهم سیاسی و غیره در این منطقه به خدمت مردم درآمدند.
اوین
محله اوین در شمال شهر تهران در منطقه یک قرار گرفته است. این محله از شمال به درکه، از جنوب به بزرگراه چمران، از شرق به ولنجک و از غرب به سعادت آباد ختم میشود.
علت قیمت بالای املاک اوین : اول به خاطر آب و هوای بسیار عالی و دوم به خاطر امکانات کامل، امنیت بالای آن و سوم بابت ارزش و دسترسی بالای خط 7 مترو تهران است که در حال احداث میباشد.
قیمت مسکن در این محله مانند همه محله ها به نوع ساخت و محل ساختمان بستگی دارد.
درکه
این محله در شمال تهران و کوهپایه قرار گرفته است. درکه تهران از مناطق ییلاقی شمیرانات محسوب میشود. اکثر مردم برای تفریحات و کوهنوردی و لذت بردن از هوای عالی به این محله رفت و آمد میکنند. بافت محلی درکه، تقریبا یکدست و ویلایی و قدیمی است اما برخی از خیابان های درکه به خصوص برای خرید خانه و آپارتمان مناسب تر هستند مانند خیابان کوهسار.ساکنان محله درکه بومی و قدیمی همان منطقه هستند، اما امروزه متقاضیان زیادی برای سکونت در این محل ابراز علاقه میکنند. ولی با وجود امتیازات و شرایط عالی، رنج قیمتی خانه و آپارتمان در درکه پایین است.درباره امکانات رفاهی درکه نیز باید ذکر کنیم که ساکنان این محل از لحاظ آموزشی، درمانی، حمل و نقلی تامین هستند.
فرمانیه
یکی از محله های گران تهران و شمال تهران فرمانیه نام دارد. این محله از قدیم، به لوکس بودن و لاکچری بودن مشهور بوده است. در کوچه و خیابان این محله که قدم بزنید شاهد ساختمان های گران و مدرن آن خواهید شد.این محله از نظر دسترسی به امکانات خرید، فضای سبز، امکانات تفریحی و ورزشی، رستوران، کافه، امکانات آموزشی و غیره چیزی کم ندارد .
محمودیه
پخش تراکت در شمال تهران میتواند منجر به رشد چشمگیر برای مشاغلی که بازار بالقوه شان در این محدوده است باعث شو، محودیه هم جزء محلات شمال تهران که بعنوان گرانترین مناطق شمیران است، محمودیه نام دارد. مشهورترین مراکز خرید تهران در این محله قرار گرفته است. بافت این محله برعکس فرمانیه با ساختمانها و نماهای لوکس و رنگارنگ و جذاب پر نشده است و شما در محمودیه با باغ ها و عمارت های قدیمی و شیک مواجه میشوید. البته که امروزه به علت افزایش متقاضی جوان، ساخت و سازها به سمت مدرنیته شدن و آپارتمانی رفته است و ساختار این محله در حال تغییر است.خیابانهای مهم این محله؛ جمشید مشایخی، محمودیه، مهر، الف و ب و غیره نام دارند. دسترسی محمودیه از شرق به تجریش و از شمال به زعفرانیه و از غرب به اوین و از جنوب به بزرگراه چمران و چهارراه پارک وی میرسد.
آجودانیه
یکی دیگر از محله های اعیان نشین واقع در شمال شمیران ، آجودانیه نام دارد. این محله به گرانترین مناطق مسکونی تهران معروف است. ساختمان های لوکس و مدرن آن گواه گرانی این منطقه است. یک دلیل دیگر آن هم خیابان های عریض آجودانیه و رعایت اصول شهرسازی در آن است.موقعیت آجودانیه از غرب به نیاوران و صاحبقرانیه ، از شمال به دارآباد و کاشانک، از جنوب به محله فرمانیه و از شرق آن محله اقدسیه محدود میشود.
شهرک غرب
پخش تراکت در شمال تهران ، همیشه متوجه توجه مشاغل و کسب و کارها زیادی بوده ، محله شهرک غرب هم بعنوان یکی از این لوکیشن های مورد توجه است که همانطور که از اسم این محله مشخص است در سمت غرب تهران، منطقه 2 شهرداری قرار گرفته است. بافت این شهرک ویلایی و لوکس با نمایی اروپایی است. آپارتمان های شهرک غرب نیز با متراژ بالای 100 متر است و ملک کوچک با متراژ پایین عموما کمیاب است. قیمت املاک در این شهرک، بسیار بالا، نجومی و از توان اکثریت خارج است.شهرک غرب به دلیل داشتن خیابان های پهن و دلباز، محدوده ترافیکی ندارد و امکان دسترسی سریع را به چندین بزرگراه اصلی به وجود آورده، از جمله بزرگراه چمران، نیایش، یادگار امام، همت، شیخ فضل الله نوری، و حکیم.از نظر امکانات، مراکز خرید، دسترسی به وسایل حمل و نقل، آرامش و هوای عالی، ساکنین کم ، فضای سبز و غیره همه چیز تمام است.
زعفرانیه
این محله نیز در شهرستان شمیران و در منطقه 1 شهرداری تهران واقع شده است. مرتفع ترین، خنک ترین، پاک ترین هوا را در بین محله های منطقه یک دارد. این محله جزو گرانترین مناطق مسکونی پایتخت به شمار می آید. این محله از نظر مسافتی دور از مرکز و جنوب شهر است. بنابراین زمان زیادی را باید برای رفت و آمد در نظر بگیرید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله تجریش است که با تاکسی های خطی در خیابان آصف میتوانید به آن برسید.بافت این محله با حرکت به سمت جنوب تغییر میکند و سبک معماری آن به سمت مدرنتر میرود. شمال زعفرانیه خانهها قدیمیتر هستند و اغلب کوچهها بن بست است، اما امروزه تغییر بافت جدید به قدیم پررنگتر و کوچه ها تنگتر شده است. دسترسی چهارگانه این محله از شمال به ارتفاعات توچال میرسد، از جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از شرق به تجریش و از غرب به ولنجک محدود میشود.
ونک
این محله در منطقه 3 شهرداری تهران قرار گرفته است و عموما همه آن را با میدان ونک میشناسند و رسیدن به میدان ونک به معنای دسترسی آسان به سایر نقاط تهران است.
این محله با دسترسی بالای خود مورد پسند همگان قرار گرفته است ، از سمت شمال به بزرگراه نیایش، از سمت جنوب بزرگراه همت، از سمت شرق خیابان آفریقا، از سمت غرب بزرگراه کردستان.این منطقه هم مانند اکثر محلات شمالی تهران، از میانگین قیمتها بالاتر است. ونک به دلیل وجود برجهای مسکونی، ساخت و سازهای آپارتمانها و سوئیتهای کوچک، املاک گرانی دارد. البته که ده ونک با بافت متفاوت از خیابان اصلی دریچه امید را برای خرید خانه در این منطقه باز گذاشته است.
نام خیابانهای مهمی که ساخت و ساز در آن پررونق بوده و همچنان نیز هست، خیابان شیراز، عطار، سئول، شیخ بهایی، ملاصدرا است.
سعادت آباد
پخش تراکت در شمال تهران از اهمیت ویژه برخودار است . یکی از این محلات سعادت آباد که موقعیت این محله در شمال غرب، در منطقه 2 شهرداری تهران است و منطقه کوهپایه ای به شمار میرود. سعادت آباد از جنوب به شهرک غرب، از شرق به بزرگراه چمران، از غرب به بلوار پاک نژاد، از شمال به کوی فراز،از شمال غرب به فرحزاد، از شمال شرق به اوین محدود میشود.
این منطقه از نظر امکانات رفاهی، سکونتی و امنیتی در جایگاه خوبی قرار گرفته است. برای رفت وآمد به این محل عموما از سواری شخصی یا تاکسی استفاده میشود. نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله ایستگاه متروی میدان صنعت است و این منطقه از لحاظ خطوط اتوبوسرانی و بیآرتی نیز غنی است.
اقدسیه
منطقه یک تهران میزبان محله های اعیان نشین و لوکس و مدرن است، یکی دیگر از محله های شمیران اقدسیه نام دارد. این محله از شمال به بزرگراه ارتش و آجودانیه و از شرق به بزرگراه امام علی و ازگل ، از سمت غرب محله به فرمانیه و از جنوب به بزرگراه صدر متصل است.
امکانات محله اقدسیه بسیار زیاد و با کیفیت است، از نظر درمانی ، آموزشی، تفریحی، ورزشی، خرید و غیره جزو بهترین هاست
تهران ویلا
این محله جزء محله های جنوبی منطقه 2 تهران است که از غرب با بزرگراه شیخ فضل الله نوری ، از شرق با خیابان منصوری کیا، از شمال با بزرگراه جلال آل احمد و از جنوب با خیابان ستارخان برخورد میکند. همسایگان این محله شهرآرا، مرزداران و گیشا و ستارخان هستند.
این محله فاقد ایستگاه مترو است اما با تاکسی های خطی که به صورت فعال در حال رفت و آمد هستند میتوانید به ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس برسید.
از لحاظ امکانات مراکز خرید، درمانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی در رتبه خوبی قرار گرفته است به همین دلیل از لحاظ قیمت از سطح متوسط تهران نیز بالاتر است.
لویزان
در قدیم این محله یکی از دهکده های منطقه شمیران بوده و امروزه در منطقه 4 شهرداری تهران قرار گرفته است. بافت بیشتر خانه های لویزان قدیمی و سنتی است. اما در حال حاضر ساخت و سازهایی در این محله به چشم میخورد که گواه این است که بافت این محله رفته رفته به روز و جدید میشود.
اگر شما قصد سکونت در محله لویزان را دارید با خیال آسوده به این محله نقل مکان کنید ، زیرا از نظر امکانات تحصیلی در هر مقطعی، امکانات رفاهی، تفریحی، دسترسی حمل و نقل محلی بالا با وجود آب و هوای عالی در جایگاه خوبی به سر میبرد.
ظفر
پخش تراکت در شمال تهران بویژه محله ظفر که در منطقه 3 تهران قرار گرفته است، بسیار مهم و از درجه اهیت بالایی برخوردار است . وبه دلیل داشتن امکانات بالا، جزو محله های گران قیمت این منطقه محسوب میشود. محله ظفر در شمال میدان ونک و خیابان حقانی قرار دارد.خانه های ظفر بافتی نوساز دارند و اغلب خانه ها با متراژ بالا ساخته شدهاند. این محله در ساعات اداری، حجم ترافیک سنگینی را به خود میگیرد، به این دلیل که ادارات در این مکان زیاد هستند. کوچه های باریک و کم عرض و غیر اصولی این محله هم مزید بر علت است.
مناطق ایده آلی که میتوان برای زندگی در ظفر نام برد، عبارت اند از؛ خیابان نفت شمالی، خیابان فرید افشار، خیابان بهروز.
جردن
پخش تراکت در شمال تهران بعنوان یکی از راهکارهای کاربدی در حوزه تبلیغات بشمار می آید، محله جردن که در منطقه 3 تهران واقع شده است ، به علت داشتن معابر مهم و مراکز اداری و تجاری و درمانی جز خیابان های پرآوازه تهران است.برج ها و آپارتمان های لوکس جردن انتخاب بسیاری از ثروتمندان تهرانی است. به علت اینکه این محله بافت تجاری، اداری و مسکونی دارد بر ارزش ملک های آن افزوده است.
حال که به بررسی تمام کمال محلات پخش تراکت در شمال تهران پرداختیم ، بریم سراغ مسائل و موانع پیش رو تبلیغات در شمال پایتخت که بدون هیچگونه تردید اطلاع داشتن از آنها موجبات این خواهد شد که بتوانیم با ارائه صحیح اوراقا تبلیغاتی به بازار هدف خود در این مناطق به نتایج جذاب و جالب توجهی دست پیدا کنیم.
بهترین شیوه پخش تراکت در شمال تهران
بهترین شیوه پخش تراکت در شمال تهران را چطور و به چه طریقی میتوان پیدا نمود؟ برای پاسخ دقیق به این سوال اساسی بایستی بدانیم که هر شغل بازار هدف متفاوتی دارد.بازار هدف، مجموعهای از افراد با نیاز و ویژگیهای مشترک است که یک کسبوکار تصمیم میگیرد به آنها خدمت کند.به زبان سادهتر، محصولات شما برای این مجموعه از خریداران و آنها برای محصول شما ساخته شدهاند.مثلاً فرض کنید محصول شما، لاستیک ماشین است. در این شرایط، آیا این محصول برای فردی ساخته شده است که خودرو ندارد؟ نوع دسته بندی بازار هدف هر شغل بر اساس
بازار هدف
نیازهای مشتری
بازاریابی یکپارچه
سودآوری
به عبارتی، بازاریابی با یک بازار تعریفشده شروع میشود، روی نیازهای مشتری تمرکز میکند، تمام فعالیتها و کارهایی را که در تصمیم مشتری اثر میگذارند، هماهنگ میکند و در نهایت، با جلب رضایت مشتری، به سود منجر میشود. زمانی کسبوکار بهترین عملکرد را دارد که بازارهای هدف خود را با دقت تعریف کند و برنامهٔ بازاریابی متناسب با آنها داشته باشد.فراموش نکنید طبق گفتههای کاتلر، میتوان گفت بازاریابی چیزی بهغیر از تامین نیازها بهگونهای که برای کسبوکار سودآور باشد، نیست. تا زمانی که ندانیم قرار است به چه کسی خدمت کنیم، چنین چیزی هم رقم نمیخورد.
ویژگیهای بازار هدف بسته به محصول متفاوت است و به همین شکل، ویژگیهای محصولی که شما بازاریابی میکنید، بسته به بازار هدف انتخابی متفاوت است.
مثلاً هنگام تعیین بازار هدف برای محصولی مثل «رژ لب»، احتمالاً مولفهٔ «جنسیت» اهمیت زیادی دارد در آن سمت ماجرا، تعیین بازار هدف محصولی مثل «حلقهٔ الماس»، بهشدت به «موقعیت و جایگاه اجتماعی» بستگی دارد. با کسب اطلاعات دقیق و مفصل درباره بازار هدف شغل و تجارت خود میتوانید با توجه به اینکه مشتریان شما در طبقه بندی های تحقیقات میدانی چه رفتار و اخلاقی دارند ، نسبت به انتخاب و گزینش بهترین و روش و شکل توزیع اوراق و برگه های تجاری اقدام نمایئد
علل و موانع تبلیغات در شمال تهران
یکی از مسائل مهم در همه شهرهای جهان از جمله شهر تهران، مسئله تبلیغات محیطی در شمال تهران موانعی وجود دارد که قبل از اینه به آنها بپردازیم بایستی بدانیم که توزیع و پخش تراکت در شمال تهران بسیار مهم و تاثیرگذار است و این تاثیرگذاری میتواند باعث رونق بیشتر هر کسب و کاری که بازار هدفش در شمال تهران ساکن و یا شاغل هست بشود . اینکه شمال شهر تهران چه ویژگی هایی دارد؟ که باعث این مهم میشود را در ادامه به آن خواهیم پرداخت.برای دانستن اهمیت تبلیغات محیطی در شمال تهران بهتر است به ویژگی های این منطقه از شهر توجه گردد. به طور کلی شمال شهر تهران دارای ویژگی های زیر می باشد:
تهران بزرگ ترین شهر ایران به شمار می آید.
ساختار اداری ایران در تهران متمرکز شدهاست.
شهر تهران پایتخت ایران می باشد..
این شهر مرکز استان تهران و شهرستان تهران است.
شهر تهران پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به شمار می آید.
برج میلاد نماد دیگر آن به حساب می آید
به طور کلی یبان ها و کوچه ها و ، بزرگ راه ها و اتوبان های محل مناسبی برای قرار دادن توزیع و نصب تراکت تبلیغات می باشند. در شهر تهران نیز این محل ها قطعاً جایگاه بهتری برای حضور برندها و دیده شدن بیشتر صاحبان آگهی می باشد. اما باید این موضوع را نیز مد نظر گرفت که این مهم به نیاز شرکت ها و صاحبان آگهی نیز بستگی زیادی دارد چرا که هر جایگاهی می تواند برای یک برند مناسب تر باشد. شمال تهران برای تبلیغات محیطی و دیده شدن توسط مخاطبان به شمار می آیند.
تبلیغات محیطی در شمال تهران
اجاره بیلبورد ها و تبلیغات محیطی در شمال تهران به واسطه حضور موسسات مالی و اعتباری، دفاتر مرکزی کارخانجات، هولدینگ برند ها، سرپرستی شعب بانک ها و … قطعاً پر رنگ تر و با کیفیت بهتری اجرا و انجام خواهد شد. از آنجایی که شهر تهران که از نظر جمعیت رتبه پنجم را در کلان شهر های دنیا از آن خود نموده است، برای دست یابی به بازار مصرف، تلاش و تکاپوی کارخانه جات و شرکت های تولیدی را برای معرفی برندها و خدمات خود روز افزون کرده اند و شاهد حجم وسیعی از تبلیغات برندها در تهران هستیم. امروزه تقریباً هر نوع سازه برای تبلیغات محیطی جهت اجاره بیلبورد در تهران رامی توان پیدا کرد. از اتوبوس شهری گرفته تا استرابورد و یا بیلبوردهای عظیم الجثه تبلیغاتی. از جمله ابزار های قدرتمند جهت تبلیغات محیطی و رساندن پیام های تبلیغاتی صاحبان آگهی ها در شهر تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:
تابلوهای تبلیغات محیطی بر روی پل های عابر پیاده
تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس ها
تابلوهای تبلیغاتی بر روی پل های سواره رو
بیلبوردهای تبلیغاتی
استندهای تبلیغاتی
استرابورد های تبلیغاتی
لایت باکس ها
فضاهای تبلیغاتی ایستگاه های مترو
بر اساس آخرین بررسی های انجام شده در حدود 4000 سازه تبلیغات محیطی با اشکال و ابعاد مختلف در این شهر وجود دارد. همچنین مسئله دیگری که در این تحقیق مشخص شده است این است که به صورت میانگین قیمت اجاره بیلبورد برای تبلیغات محیطی در تهران 3.5 برابر گران تر از سایر شهرهای ایران می باشد.
همان گون که اشاره شد هزینه اجاره بیل بورد برای انجام تبلیغات محیطی در تهران نسبت به دیگر شهر ها چند برابر می باشد. با توجه به بررسی های به عمل آمده مزایده هایی که در این خصوص در تهران برگزار می گردد ، افزایش بی سابقه قیمت فضاهای تبلیغاتی توسط شهرداری تهران و رقابت شدید شرکت های صاحب نام در این حوزه برای دستیابی به تابلو های بیشتر را نشان می دهد. به مثال زیر توجه کنید:
از آنجایی که قیمت هر متر مربع تابلو تبلیغات محیطی در بزرگراه های تهران بصورت ماهیانه به مبلغ 4 میلیون تومان رسید است. بنابر این اگر کسی بخواهد یک تابلو 3*15 که 45 متر مربع را برای تبلیغات محیطی خود انتخاب نماید با تعرفه ای در حدود 180 میلیون تومان روبرو خواهند شد.قیمت گذاری اجاره بیلبورد در تهران با نا بسامانی موجه شده است:
هزینه اجاره بیل بورد ها و نیز قیمت گذاری بر روی تابلوهای تبلیغات محیط در شهر تهران مسئله ای است که به دو اصل کلی بستگی دارد، این اصول شامل موارد زیر می باشد:
انصاف شرکت های تبلیغاتی
نحوه سیاست گذاری در خصوص قیمت های ارائه شده در تعرفه های این شرکت ها
اما به عنوان مثال بیلبورد های تبلیغات محیطی در اتوبان های همت و مدرس در زمره گران قیمت ترین تابلو های تهران به شمار آمده و این در حالی است که گاهی برای یک بیلبورد 70 متری تعرفه ای در حدود 250 میلیون تومان برآورد می شود.در حال حاضر گران بودن این تعرفه ها نتوانسته هیچ گونه ممانعتی برای انجام این امر نداشته است. و با اینکه هزینه اجاره بیلبورد ها در شهر تهران نسبت به سایر شهرهای کشور بسیار بالاتر است، اما این موضوع نتوانسته است استقبال برندهای مختلف برای انجام تبلیغات محیطی خود را کاهش دهد و همچنان اجاره بیلبورد در تهران در شرایط مناسبی به سر می برد. به نحوی که برای اجاره برخی بیلبوردهای پر تردد در سطح شهر تهران صف خرید به وجود می آید.
در شمال شهر تهران چه مناطقی به عنوان بهترین مناطق داخل شهری برای تبلیغات محیطی وجود دارد؟
شهر تهران به علت وسعت زیادی که دارا می باشد، به مناطق شهرداری زیادی تقسیم شده است. در واقه در شهر تهران در حدود ۲۲ منطقه شهرداری وجود دارد. واضح است که این مناطق هرکدام دارای سطوح مختلفی از امکانات هستند. و شاید معیار مناسب برای تشخیص بالا بودن و یا پائین شهر بودن این مناطق به میزان توسعه یافتگی در آن ها بستگی داشته باشد. همچنین میزان توسعه یافتگی این مناطق به ۲۲ شاخص تقسیم می شود.
اشتغال و تراکم نسبی جمعیت زیر مجموعه ده شاخص اقتصادی می باشند. بر اساس این شاخص، مناطق یک، سه، شش و هفت بهترین شاخص را دارا می باشند. شاخص های دیگر میزان توسعه یافتگی نیز شامل موارد زیر هستند:
تعداد مراکز آموزشی
تعداد میدان های میوه و تره بار
تعداد مراکز درمانی
تعداد پارک ها
تعداد ایستگاه های آتش نشانی
بر اساس این شاخص ها تنها منطقه ای که بهترین وضعیت را دارا می باشد، منطقه شش می باشد. این فضا های داخلی شهر تهران نیز ماند اتوبان های این شهر موقعیت های مناسبی برای تبلیغات محیطی و و اجرای کمپین های تبلیغاتی می باشند. این فضاها با توجه به نوع بازار هدف نقاط مختلف سطح شهر می تواند بازار هدف مخاطب شما باشد. ولی از آنجایی که اکثر صاحبان برند بیشتر در مناطق بالای شهر تمایل به اجاره بیلبورد دارند شاید بتوان مناطقی مانند زعفرانیه ، نیاوران ، سعادت آباد، شهرک غرب را از این مناطق تبلیغاتی نام برد. اما به طور کلی می توان گفت که تمامی فضاهای موجود درسطح شهر تهران برای انجام تبلیغات محیطی مناسب می باشند اما هر بخش می تواند برای حرفه و برندی خاص مؤثر تر واقع شوند.
بهترین زمان پخش تراکت در شمال تهران
زمان بندی در تبلیغات بسیار مهم و تاثیر بسزایی در بازدهی بیشتر ایفا مینماید. در هنگام پخش تراکت در شمال انتخاب بهترین زمان میتواند تاثیر بسزایی در این مهم داشته باشد.برای اینکه بتوانیم ، زمان بندی دقیق را لحاظ کنیم داشتن اطلاعات درباره نحوه برنامه ریزی زمانی الزامیست. پیش تر گفتیم که اینکه تبلیغات تراکتی یکی از بهترین راه گسترش کسب و کارها است اما افزایش استفاده از این روش باعث شده که خیلی ها بدون رعایت اصول و استاندارد تبلیغات با صرف هزینه های بالا به تبلیغات تراکتی بپردازند.
باید به این موضوع توجه کرد که زمان بندی یکی از اساسی ترین نکات در تبلیغ کسب و کار شما است. زمانبندی دقیق امکان تمرکز بهتر و صرف انرژی کافی روی مسائل مهمی را فراهم می کند. طبق پیشنهادات مشتری خود، ساعت های مختص تبلیغات را طبق تحقیقات، پژوهش ها، برنامه ریزی، توسعه خلاق، تولید و مدیریت پروژه تقسیم کنید. اگر همه برنامه ها درست برنامه ریزی شود، ساعات واقعی صرف شده روی پروژه به راحتی موفقیت آمیز پیش می رود، در نتیجه تبلیغ شما را کسانی می بینند که نیاز به کسب و کار شما دارند.
زمان بندی در پخش تراکت در شمال تهران
در زمان بندی در تبلیغات تراکتی جامعه هدف شما تعیین می شود، این بدان معناست که مشتریان و متقاضیان کسب و کار شما مشخص می شود که در چه بازه زمانی از تبلیغات شما بازدید می کنند و شما می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.اگر زمان بندی درستی برای تبلیغات خود انجام دهید، میتوان تا حد ممکن جلوی هدر رفتن بودجه را گرفت. زمانبندی تبلیغات بر اساس روزهای هفته و ساعتها قابل انجام است. حتی زمانبندی صحیح میتوانید باعث کاهش هزینه مصرفی شما در طی روز هم بشود.
به این نکته توجه کنید که شما برای انتنشار تبلیغ باید هر روز، هر هفته یا بازه ای مشخص و در ساعت مشخص آنرا انتشار دهید.این امر باعث می شود تا بیننده یا مشتریان شما بدانند که در این ساعت در این روز شما تبلیغ را می گذارید.در رابطه با زمان بندی تبلیغات چند نکته مهم و اثرگذار وجود دارد که بسیاری از کسب و کارها و حتی برندهای مطرح از آنها غافل هستند و لازم است که به طور جدی مدنظر قرار گرفته شوند.
۱ – ممکن است شما زودتر از موعد تبلیغات کنید و زمانی خودتان را معرفی نمایید که هنوز فضای کسب و کار شما شکل نگرفته، خدماتتان کامل نیست، محصولتان آماده فروش نشده و یا عملیات توزیع به خوبی صورت نگرفته است.
۲ – ممکن است شما زمانی تبلیغات را آغاز کنید که دیگر از زمان آن گذشته و دیر شده است، رقبا به صحنه آمده اند، تمامی نکات برجسته و نقاط تمایزی که داشتید، لو رفته و دیگر مزیتی ندارید.
۳ – ممکن است شما زمانی تبلیغات را تمام کنید که هنوز آن چهره لازم در ذهن مخاطبین برای شما ایجاد نشده است، کاملاً مشهور نشده اید و هنوز ضربه نهایی برای جذب مخاطب را نزده اید!
۴ – ممکن است شما خیلی بیش از زمان مورد نیاز تبلیغات کنید و بودجه و سرمایه خود را هدر دهید.
۵ – نکته دیگر این که زمان آغاز و دوره یک کمپین تبلیغاتی برحسب اینکه کالا یا خدمت چه خصوصیــاتی داشته و یا چه محدودیت هایی برای مصرف آن وجود دارد تعیین مــی شود. از این روست که تدوین و اجرای یک کمپین تبلیغاتی حتماً به برنامه ریزی و وقت نیاز دارد که برآورد آن، وظیفه مشاور یا شرکت تبلیغاتی است. و بی گمان مسئولیت تعیین زمان آغاز، و طول دوره اجرای کمپین تبلیغاتی با هدف بیشترین تاثیرگذاری بر روی مخاطبین، به عهده مشاورین و مدیر کسب و کار می باشد.
به عنوان مثال خوب است به این نکته اشاره کنم که در بعضی محصولات، زمان بندی تبلیغات بستگی به فصل خاص خود دارد؛ مثلاً کالاهای فصلی مانند کولر، پنکه، بخاری، بستنی، آبمیوه، حشره کش و… بهتر است در زمان خاص خود و معمولاً یک یا دو ماه قبل از آغاز مصرف، تبلیغات خود را آغاز کنند.
۶ – اما فارغ از این موضوع برای مجموعه ای که تازه راه اندازی می شود خصوصاً در زمانی که مشکلات کار رفع شده باشد، زمان بندی تبلیغات می تواند به این شکل باشد که تا مدتی (مثلاً حداکثر یک ماه) تبلیغات بصورت مبهم ارائه شود، ۲ تا ۳ ماه تبلیغات تهاجمی و ۶ ماه بعد از آن تبلیغات نرم و آرام ادامه پیدا کند تا آن کسب و کار یا محصول جدید، خودش را به مخاطب معرفی نماید.
۷ – اگر می خواهید حرفه ای و اثرگذار کار کنید، حتماً قبل از آغاز تبلیغات، برنامه- ریزی زمانی تبلیغات خود را مدون و مکتوب کنید. حتماً با توجه به زمان بندی برنامه ریزی شده، از قبل، رسانه های محیطی، تلویزیونی و مکتوب موردنظر خود را رزرو کنید چرا که ممکن است در زمانی که شما نیاز زیادی به این رسانه ها برای تبلیغات دارید، در اجاره و رزرو مجموعه دیگری باشند و شما دچار فرصت سوزی شوید.
۸ – در زمان بندی تبلیغات، توجه ویژه ای به مناسبت ها، اعیاد و عزاها داشته باشید، تاریخ های شمسی و قمری را بررسی کنید که مبادا اوج تبلیغات شما در مناسبت خاصی قرار گیرد و تبلیغ شما دیده نشود.
۹ – زمان بندی تبلیغات حداقل ۶ ماهه باشد، نه این که فقط برای یک ماه برنامه تبلیغاتی تعیین کنید و بعد از آن برنامه را بر اساس شرایط روز بچینید. شاید لازم شود تغییراتی در برنامه بدهید، اما برنامه را باز و مبهم باقی نگذارید.
۱۰- اطلاع از برنامه تبلیغاتی رقبا (در صورت امکان) موجب می شود که برنامه شما با آنها تداخل نداشته باشد و از قبل بدانید که با تبلیغاتشان چگونه برخورد کنید.
۱۱ – در زمان بندی تبلیغات حتماً به موضوع تداوم، تکرار و تنوع توجه داشته باشید. سعی کنید از قبل، برنامه ریزی کنید که در یک زمان خاص به صورت متنوع و متکثر و از رسانه های مختلف تبلیغات خود را انجام دهید.
۱۲ – معمولاً خوب است که برنامه ریزی تبلیغاتی خود را به شکلی زمان بندی کنید که در اوج فروش شما قرار نگیرد، یا اندکی پیش از اوج فروش باشد یا دقیقا بعد از آن. مثلاً یک مجموعه پوشاک که در اسفندماه فروش خوبی دارد، نباید در اسفند، بلکه خوب است که در دی ماه تبلیغات خود را آغاز نماید.
بهترین شرکت پخش تراکت در شمال تهران
برای اینکه هر شغل و حرفه ی بتواند هنگام پخش تراکت در شمال تهران به بهترین شکل ممکن نسبت به این عمل اقدامات لازم را بعمل بیاورد، الزاما بهره جستن از یک تیم اجرائی حرفه ای و کاربلد که بتواند علاوه بر نظارت دقیق و منسجم از عهده اجرا و برگزاری کمپین های تبلیغاتی هم بربیاید و علاوه بر آن از تجربه کافی برای مشاوره و گزینش بهترین شیوه توزیع و انتخاب مکان و لوکیشن در بهترین زمان ممکن باعث افزایش بازدهی پخش و توزیع تراکت هم بربیاید، پیشنهاد ما به شما شرکت تهران تراکت میباشد ، که در این حوزه با بیش از یک دهه فعالیت روشن و مثبت توانسته برای خیلی از صاحبین مشاغل باعث و بانی نتایج شگفت انگیزی بشود. تهران تراکت صرفا یک مجموعه معرفی تراکت پخش کن نیست بلکه این مجموعه با استفاده از بهترین کارشناسان حوزه تبلیغات محیطی میتواند در تنگناهای رقباتی کمک حال مدیرانی باشد که در بن بست تبلیغاتی گیر افتاده اند باشد.مطمئن بهترین شرکت پخش تراکت در شمال تهران ، مجموعه تهران تراکت میباشد.
نتیجه گیری
پخش تراکت در شمال تهران میتواند باعث رونق چشمگیر و افزایش باور نکردنی تعداد مشتریان بالقوه بشود، صد البته هر کسب و کار و تجارتی نمیتواند به راحتی به این مهم در زمان پخش تراکت در شمال تهران دست پیدا کند، استفاده از یک آژانس تبلیغاتی خوشنام میتواند راهنما خوبی در این ضمینه باشد.