طراحی تراکت یکی از گزینه های اولیه  می باشد، که در داشتن یک تراکت حرفه ای به ذهن همه مخاطبان می رسد. تراکت های می توانند به صورت تراکت رنگی و تراکت سیاه و سفید و تراکت کرافت باشد. تراکت رنگی بیشتر کاربردی مانند تراکت منو فست فود و تراکت رستوران یا تراکت تبلیغاتی مانند مهدهای کودک یا کلینک های پزشکی و دندانپزشکی و از این قبیل کسب و کارها می باشد . تراکت رنگی به صورت تراکت رنگی تحریر و تراکت رنگی گلاسه قابل چاپ است و نوع گلاسه آن با ظاهری لوکس تر مخصوص کسب و کارهای بزرگتر هستند، تراکت های سیاه سفید بیشتر کاربرد اطلاع رسانی از مکانی خاص یا کسب و کار کوچکی در محلی خاص را دارند مانند لباس فروشی ها و مغازه های کوچک و از این قبیل کسب و کارها.

تراکت تبلیغاتی معمولا عمر کوتاهی دارد، به‌ عنوان مثال، فقط برای اطلاع یک رویداد یا اتفاق مانند افتتاح فروشگاه بزرگ یا حراج خاص استفاده می‌شود. به همین دلیل، لزوما نیازی نیست کاغذی که برای تراکت تبلیغاتی استفاده می‌شود سنگین باشد، ولی بهتر است تراکت بر روی کاغذهای ضخیم‌تر چاپ شود تا در صورتی که نیاز باشد بارها از اطلاعات روی آن استفاده کرد، بتواند به راحتی برای مدت طولانی دوام بیاورد. تهران تراکت با داشتن نیرو های مجرب یکی از بهرتین گزینه ها برای همکاری با شماست.

طراحی تراکت چگونه انجام می شود؟

طراحی تراکت
پخش تراکت

 

در طراحی تراکت باید طوری عمل کنید که مخاطب با خواندن اولین جمله ، کل مطلب مطالعه کند و آن را دور نیندازد. بنابراین هنگام طراحی تراکت در قسمت رویی آن از تصاویر و فونت های مناسب ، عنوان و واژه های مهم مانند نام کسب و کار مورد نظر ، شماره ، آدرس و… استفاده کنید تا تاثیر گذار باشد و توضیحات اضافی را در پشت فلایر بیاورید. توضیحات بیشتر را به صورت نکته ای بنویسید. زیرا تاثیر بیشتری خواهد داشت تا اینکه به صورت یک مطلب بلند باشد.

طراحی تراکت باید طوری باشد که نظر مخاطب را جلب کند. بنابراین سعی کنید مطالب به صورت نکته ای و خلاصه باشد تا مخاطب بدون اینکه خسته شود مطالب را مطالعه کند. برای نوشتن عنوان و مطالب از دو فونت مختلف استفاده کنید تا تفاوت ها مشخص شود. هرچه مطالب با فونت بزرگتری باشد نظر مخاطب بیشتر جلب خواهد شد. هم چنین می توانید از رنگ های هم خانواده یا ترکیب رنگ های مناسب استفاده کنید. زیرا تاثیر بیشتری خواهد داشت. در طراحی تراکت شما می توانید از تصاویری که مخاطب را جذب می کند استفاده می کند. مطمئنا تاثیر بیشتری در جذب مخاطب خواهد داشت.

کاربرد تراکت تبلیغاتی در کجاست؟

طراحی تراکت
پخش تراکت

 

تراکت‌های تبلیغاتی ممکن است توسط افراد، شرکت‌ها یا سازمان‌های غیر‌انتفاعی یا دولتی مورد استفاده قرار بگیرند. اهداف استفاده از تراکت تبلیغاتی به شرح زیر هستند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.